weekendje weg naar curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mandy greef - WaarBenJij.nu weekendje weg naar curaçao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mandy greef - WaarBenJij.nu

weekendje weg naar curaçao

Blijf op de hoogte en volg mandy

25 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

hey allemaal
hier gaat het nog steeds erg goed!!!
het werk bevalt nog steeds super, maak nog steeds hilarische, gekke dingen mee, maar ook leerzame situaties.Het is de laatste tijd wat rustig in het ziekenhuis, maarja dat kan zo veranderen.

om eens wat anders te doen ben ik afgelopen weekend naar curacao geweest. Even een weekend je weg, was ik wel aan toe. Ook al vraagt men zich wel eens af of ik wel werk, maar ik draai nog steeds weken van meer dan 40 uur. Als ik dienst heb op de air ambulance is het vaak ook wel raak. Mar nu kon ik al toerist curacao eens bekijken....

Ik ben samen met een collega/vriendin gegaan, marielle..
We zijn vrijdag ochtend vertrokken en het is nog niet een 30 minuten vliegen. Daar een auto opgehaald, wat even wat tijd in beslag namen toen lekker naar hotel.. Eenmaal daar aangekomen, de spullen op de kamer gedropt en heerlijk gaan schoppen. Als je van de ene wijk naar de ander loopt moet je over een brug, deze drijft en kan ook open, ze varen de brug dan gewoon aan de kant, wat een apart gezicht.
We zijn ook even naar de mac donalds geweest, dat hebben ze niet op bonaire. Maar zoals altijd was het idee lekkerder dan de werkelijkheid. Tijdens het shoppen ook nog een demonstratie tegen gekomen, mensen met potten, pannen enz die kabaal maakte tegen de regering van curacao
Om even een afzakkertje te doen zijn me naar mambo beach gegaan, daar hadden we veel over gehoord. Dus op naar het happy hour....

We wisten dat er die avond iets te doen was met bachata muziek, maar kwamen er al gauw achter dat het ee concert was van prince royce, een super bekende bachata zanger. Meteen een kaartje gekocht!!!! en de avond super heerlijk genoten. Echt een geweldige avond!!!

de volgende ochtend heerlijk ontbeten en met de auto richting de westkust gegaan. Onderweg gestopt bij natuurpark, waar we in een grot zijn geweest. In die grot was de zee te zien en te horen, heer bijzonder.
Ook gestopt bij een heel mooi strand. Daar even heerlijk gelegen en gezwommen. Hier zaten ook veel lokale mensen en hadden hun bbq meegenomen Er was daar ook een camera ploeg van 3 op reis, zij gingen hierna naar bonaire. Grappig zeg...

's avonds een heerlijk hapje gegeten, onder genot van een band. En daarna op naar de salsa boot. Daar kwamen we enkele mensen tegen van het festival wat enkele weken geleden op bonaire was. Heerlijk gedanst en met voldaan gevoel naar hotel gewandeld. Het vele lopen en bewegen dit weekend was aan onze lichamen te merken, hahaha

de volgende ochtend ontbeten met een heerlijke verse fruit shake, er was een kraampje voor bij ons hotel we hadden al van vele gehoord dat we daar moesten zijn, maar dat was ook terecht!!
En toen op naar de dolfijnen, want ja we gingen met dolfijnen zwemmen. Echt een super geweldige ervaring. ik kreeg een kus, deed kunstjes met ze, samen met ze zwemmen, werd voor uit getrokken tot ze enzenz.
We hebben daarna nog in het sea aquarium rond gelopen en een show gezien. Met nog een hele roes van de ervaring van het zwemmen!!!
we wilde deze dag ook nog verder rond rijden, maar we waremkapot. Dus maar heerlijk op het strand liggen.

Iedereen vertelde ons dat er op zondag niet vele te doen was, maar we hadden geluk. want op het plein voor ons hotel was een band aan het optreden, we waren wel de enigste makambas (buitenlanders) en ook de enigste die stonden te dansen, mar we erg gezellig. hele plein stond vol.
later die avond troffen we een vriend van me, die op curacao woont. Even lekker bij gekletst, verder is hij masseur dus ook nog een heerlijke massage gehad... wat een leven he!!

De laatste dag was aangebroken, weer ontbeten met een heerlijke fruit shake en weer even heerlijk shoppen, nu kon het nog!! Begin vade middag troffen we die vriend van mij weer en hebben we het stuk wat we de dag eerder nog hadden willen zien, als nog gereden. (spaans water, jan thiel, kruiden thuin, enz). Toen nog maar snel even een fruit shake gehaald om het af te leren en op naar het airport. We vlogen om 20.00, bij thuis komst snel gedoucht en wat gegeten, want moest nachtdienst draaien. Ik was blij de volgende ochtend mijn bed te zien!!!

Maar wel meteen een ticket geboekt voor mijn volgende weekend weg, aruba!!!