wat een dagen.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mandy greef - WaarBenJij.nu wat een dagen.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mandy greef - WaarBenJij.nu

wat een dagen....

Door: mandydegreef

Blijf op de hoogte en volg mandy

12 April 2012 | Nederland, Amsterdam

mijn eerste drie avond diensten waren erg rustig, laatste avond helemaal leeg en geen telemetrie
dus op SEH werken.....leuke avond, wel rustig!!! heerlijke Bonairiaanse banaantjes op, mmmmm

heb daarna een dag vrij gehad, wel naar ALS training geweest. In dit ziekenhuis is iedereen ALS opgeleid. best handig!!

daarna ben ik boodschappen gaan doen bij de albert hein. Omdat ze hier heel weinig groentes serveren wilde ik zelf maar eens gaan koken. had ook enkele mensen uitgenodigd.
Maar het was nog een kunst om alle ingrediënten te hebben ,die ook nog enigszins betaalbaar waren. Want 5.45 dollar voor een halve kilo witlof ging me toch te ver...
uiteindelijk broccolischotel met gehakt, paprika, aardappelen en kaas gemaakt, mmmmmm, dat was smullen.

's avond naar de open lucht bioscoop geweest. Erg leuk en daar hing een gezellige sfeer. Er waren collega's, maar ook een vrouw die bij mij zat in het vliegtuig.(ging bij familie op bezoek op aruba en daarna bonaire) even verteld hoe het me hier vergaat.....
helaas einde van de film niet kunnen kijken, want mijn BOB werd weggeroepen voor een spoed ok.

dan maar even thuis tv gekeken. Op tijd in bed gekropen, heb alleen onrustig geslapen. IK had de volgende ochtend mijn eerste dienst 'alleen'......

maar de onrust was niet voor niets, werd 's nachts gebeld door het ziekenhuis. of ik met spoed kon komen en daarmee mijn dienst eerder zou beginnen ivm 4 slachtoffers die onderweg waren met forse brandwonden.
ik snel wat aangetrokken en op naar het ziekenhuis.....
ben gestart op de SEH,daarna werden slachtoffers overgebracht naar special care. OEPS nu zaten ze onder mijn hoede....
uiteindelijk zouden ze alle 4 overgaan naar colombia. Eerst de patiënt die er het slechtst aan toe was daarna de rest...
overal lag wel wat aan papieren, vooral omdat niets digitaal gaat.
ondanks drukte moest ik even de care verlaten, de anesthesie assistent paste op. Om stand-by te zijn op de SEH, ambu moest weg. Net op dat moment komen er mensen met klachten van pijn op de borst, oeps waar staat het ECG apparaat ook al weer....

dat was me mijn dagje wel!!!! wat een ervaring. alles is goed verlopen en ik ging moe en vol van indrukken naar huis...
nog even naar mogelijk nieuwe appartement wezen kijken. Daarna lekker gedoucht en uit eten geweest. Geen zin meer om te koken

morgen weer een vroege dienst en daarna naar divi voor happy hour!!!



  • 13 April 2012 - 07:07

    Janneke:

    Jeetje, wat een dag! Zo maak je wel vanalles mee!
    Heb Skype geprobeerd op de pc te zetten, maar mijn laptop blijkt geen microfoon te hebben...
    Maar we gaan binnenkort waarschijnlijk een tablet kopen, misschien dat dat mogelijkheden biedt! Maar ik vind het erg leuk je verhalen te lezen! Veel plezier met de happy hour!!
    Kus Janneke

  • 13 April 2012 - 08:35

    Joyce:

    Dat was je dagje wel ;-).. Lekker druk en vol uitdagingen op je eerste dagje dat je alleen stond!
    Veel plezier bij de happy hour!
    Groetjes

  • 14 April 2012 - 07:30

    Jan En Uschi:

    Hoi meid: wat geweldig dat je zo naar je zin hebt, tenslotte is het toch een heel aangaan om zo maar ver van huis in den vreemden je verantwoording te nemen petje af voor jou SJAPOO
    groetjes en dikken knuffel uit Venlo

  • 15 April 2012 - 20:35

    Tjitske Hoogterp:

    Hee Mandy,

    Heb net je reisverslagen even gelezen. Klinkt boeiend allemaal. Wat een heel andere ziekenhuiswereld dan het MMC!

    Knap van je dat je dit avontuur bent aangegaan!

    Ben bijna jaloers op het mooie weer daar. Hier is het koud en kil. Geniet er dus maar van!
    Leuke foto's ook. Zo hebben we dan toch een beetje een idee van je leventje daar....

    Is het nog wat geworden met het appartement? Ennn al leuke jongens tegen gekomen ;-)?

    Groetjes, Tjitske.


  • 16 April 2012 - 13:31

    Lizzy En Danny:

    Super om je verhaal zo te lezen. Ik zal nog eens kijken of ik webcam aan de praat krijg kan ik een keer met je skypen

    Veel plezier! Lizzy en Danny

  • 17 April 2012 - 06:18

    Mandy De Greef:

    hey tjitske

    het si zeker een ander wereldje in het ziekenhuis, maar geniet volop!!

    het ziet er naar uit dat ik wel een appartementje heb gevonden!! maar zit eerst nog tot eind mei in het appartementje waar ik nu zit....
    En qua mannen, ik heb heel veel leuke mensen leren kennen..... maar of ik mijne prins hier tegen ga komen??????

    vermaak me in ieder geval uitstekend!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18824

Voorgaande reizen:

29 Maart 2012 - 03 Oktober 2012

bonaire

Landen bezocht: