mijn eerste maand zit er op - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mandy greef - WaarBenJij.nu mijn eerste maand zit er op - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van mandy greef - WaarBenJij.nu

mijn eerste maand zit er op

Door: mandydegreef

Blijf op de hoogte en volg mandy

01 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

ik was na een paar dagen werken even toe aan een dag bij tanken voormezelf en daar is de omgeving hier wel na.
's avonds gaan eten bij sense en weer heerlijk gedanst...

de volgende dag weer vroege dienst en na mijn dienst natuurlijk weer naar happy hour bij divi, altijd super gezellig. In het centrum van kralendijk was een markt met live muziek en allemaal eet kraampjes. Vandaaruit door naar city cafe, dar kwam de KY3 show band uit venuzuela en die zijn super!!! wat een energie!!!!

verder een weekend vol feestjes/bbq's voor de boeg, helaas zijn er ook mensen die moeten werken.

inmiddels wel mijn eerste vlucht gehad met de air ambulance. Was erg onder de indruk van het vliegtuig, toch echt iets anders als een KLM vliegtuig, hahaha
erg klein vliegtuig met weinig mogelijkheden. Alle medische apparatuur/middelen die je nodig denkt te hebben moet je meenemen. echt behelpne, maar er wordt aan verbetering gewerkt en komt een nieuwer vliegtuig!!!!!
de vlucht was naar aruba, daar stond de ambulance al klaar om patient verder te vervoeren en wij zijn terug gevlogen. Tijdens de terugvlucht voorin gezetten, helaas was het donker, maar toch eenmooi uitzicht moet je na gaan als het licht is.
Beetje brak kwamen we 3,5 uur later weer terug in het ziekenhuis.

ivm alle feesten dit weekend hadden ze een drukte verwacht in het ziekenhuis, maar het bleef aardig rustig. Gelukkig maar de laatste weken al te veel incidenten geweest.

In nederland heb je koninginnedag en hier heb je dia di rincon!!! een groot feest in rincon waar iedereen naar uit kijken. En met al die verahlen ik dus ook!!!!!
ik had eerst vroeg dienst, daarna naar rincon gereden. En alle verhalen die ik hoorde waren waar, wat een mooi feest. Veel locale mensen. Lekker en verschillend eten. Zo veschillende dat ik pofferjes, maar ook leguaansoep en surinaams op heb!!! MMMMMMMMMMMMMMMM!!lekker!!

om een beeld te schetsen van het feest:
er zijn enkele straten van rincon afgesloten, langs de weg staan allemaal kraampjes met verschillende soorten eten. Maar ook kraampjes met spullen om te kopen, echt vanalles. Verder enkele podia met muziek, veel tradicionele muziek en ok salsa, bachata, merengue. Dus een topertje voor mij!!!
Enkele malen per dag komt er eenparade door de straat, ook weer met veel muziek en zingende /dansende mensen. gekleed in tradicionele kleding, maar ook hollanders in het oranje.....
ik on van de gehele sfeer geen genoeg krijgen, maar uiteindelijk toch maar terug gereden vooradt we helemaal op waren. Is een gevaarlijke weg, veel auto's, geen verlichting. En omdat hier geen wet is qua alchol gebruik achter stuur. is niet iedereen nuchter...
we zijn naar karels gegaan aan de pier. daar troffen we een groep die al eerder vertrokken was uit rincon.
die avond was er een optrede van de band tsunami uit aruba. Ook een geweldige band...
Ze begonnen te spelen en marielle en ik liepen eigenlijk automatisch de dansvloer op en begonne merengue te dansen samen, maar er volgde niemand, helaas. toen kwamen er (na enige tijd) twee reddende engels aan. Marco en een vriend (twee mannen waar we vaker mee dansen)Was echt een mooi moment!! En name een ieder van ons bij de hand... toen waren er twee koppels aan het dansen en al snel volgde de rest ook. Aan het einde van de nummer werden marielle en ik bedankt voor onze bijdrage... Nou graag gedaan!!!
Tot in de nacht uurtjes gedanst en genoten. Toen toch maar eens huiswaarts want had de volgende ochtend vroeg dienst. maar eenmaal in me bed kon ik niet slapen...
gelukkig hierna twee dagen vrij. Vanavond is er nog een parade maar dan in kralendijk, als het goed is voorbij mijn huisjes, ben benieuwd!!!

Oja heb inmiddels een autotje gehuurd een jeep. hetis wel een bejaarde maar het rijd, ben nu niet meer afhankelijk. Want 's avond kun je hier anders niet over straat alleen, dus moest steeds iets regelen voor nacht en avond dienst. En boodschappen doen is zo ook iets fijner, hahaha
Ik ben er blij mee!!!!!!!

  • 01 Mei 2012 - 18:01

    Joyce:

    Fijn dat je een eigen (huur)auto hebt! Dan kun je toch je eigen ding doen, en hoef je niet steeds wat te regelen.
    Let je wel op met al dat eten en happy hours.. Hahahaha Het is maar goed dat je zo veel danst!!
    Groetjes, en tot je volgende verhaal!

  • 06 Mei 2012 - 22:33

    Tjitske:

    Blijft leuk om al je verhalen te lezen!
    Fijn dat je het nog steeds naar de zin hebt daar. Je zit er alweer een maand... De tijd gaat snel!

    Ennn wat Joyce ook al schrijft...blijf in beweging ;-). Zou zonde zijn als je straks weer op dieet moet...Mondje dicht dus maar hihi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 18823

Voorgaande reizen:

29 Maart 2012 - 03 Oktober 2012

bonaire

Landen bezocht: